Maandag 22 Juli veel rijden

22 juli 2019 - Kamloops, Canada

Als we wakker worden zien we pas de omvang van de camping. Campers staan in rijen naast elkaar opgesteld maar achter de camper heeft iedereen z’n eigen stukkie grond en een picknicktafel.Het is ondanks dat het zo groot is een enorm nette camping. Heel net sanitair. De kids ontdekken nog een mooi zwembad maar daar is helaas geen tyd voor. We lozen nog weer even de sud en gaan op pad richting ‘de rockies’. Eerst op naar Whistler en tanken de camper nog even af. Er wordt heel duidelijk aangegeven langs de weg dat je de tank moet controleren want over zoveel km is er pas weer een pompstation. We rijden een prachtige route maar we lang en komen dan in de cowboycitys Lillooet en rijden door naar Kamloops. Ik heb ergens halverwege de reis een camping boekje gevonden en kies daar 1 uit. Camping Silver sage. Als we de tomtom instellen komen we op een industrieterrein terecht, moeten we hier echt zijn? In het boekje staat toch echt quit & peacefull nou dit is verre van dat! We vertrouwen op de tom tom en komen toch echt bij de camping uit. We zijn benieuwd! We worden alleraardigst geholpen door een jonge dame. Het spellen van de naam Bleijs blijft lastig🤪en krijgen dan vaak een papiertje of het hele toetsenbord om het maar even in te vullen🤣. We krijgen een plaatsje en niets is minder waar het is groen en staan aan het water. Quiet is het zeker niet want we zitten midden in de stad. Brandweer,ambu, treinen die even flink toeteren. Heerlijk! a fijn we hebben weer een plekkie en Leon en Marije nemen nog even een frisse duik in de rivier, dat hebben ze toch wel verdiend na zon lange rit! Knapperds. Marije heeft een waterwratje die behoorlijk is gaan ontsteken en ze heeft er behoorlijk last van geef dr even een asprientje en een dikke pleister dr op. Wat is het dik en rood geworden om het wratje heen. Dr. Google geeft ons aan dat we ons er geen zorgen om hoeven te maken en dat dit het laatste stadium is van het wratje en dan weg trekt. Maar wel vervelend!

We eten even wat kletsen met inze nederlandse buren die bij toeval een schroevendraaier in de camper hebben! Gelukkig kunnen we eindelijk het gordeldeel wat vast is komen te zitten in de zitting los halen. Niet opgevallen bij het ophalen van camper maar er moest nu altyd  1 kind in de tegenovergestelde richting zitten. Nu kunnen ze alletwee met de rijrichting meezitten, ook wel weer fijn😉

De temperatuur is aardig opgelopen en besluiten de airco in de camper maar eens uit te testen... eh doet het niet, wat nu weer. Ah onder de bank zit de zekeringen kast en daar staat het palletje verkeerd. Tadaaaa de airco werkt ook weer! Tsjonge na 3 weken weten we alle ins en outs van dit ding en zijn we volleerd camperrijders en in elkaar zetters👊🏻.

We kunnen nog even onder de douche in het douchegebouw, goed gekeurd👍🏻👌🏻En we zien nog een hert waar we heeeeel dichtbij kunnen komen en zien nog 2 zeearenden vliegen.