Vancouver

14 juli 2019 - Vancouver International Airport, Canada

Vanmorgen er maar weer op tied uut. We hadden vannacht al genoeg geslapen😉. Lekker even onder de douche en aangekleed. We  hebben dagkaarten voor het openbaar vervoer gekocht en gaan eerst met de shuttleservice naar het vliegveld.(dat is toch gratis🤪)

Op het vliegveld nog even informatie gevraagd want in het hotel blijken ze niet te weten dat de kids ook gewoon een kaartje moeten hebben....

Nadat we van het vliegveld weer op zoek zijn naar een kaartjes machine, blijken we helemaal verkeerd te staan, we moeten hier een muntje inwerpen van het parkeren.. tja dat hebben we niet gedaan.🤣🤣volgende automaat daar komt het goed. Op één of andere manier werken onze gewone betaalpassen niet en zijn we wederom blij met een kaartje van plastic wat creditcard wordt genoemd. Dagkaartjes mee en de skytrain staat er al.

We zijn uitgestapt bij het Waterfront. Hier gaan we opzoek naar de wereld beroemde stoomklok van Vancouver.

Nou dit moet je gezien en gehoord hebben! Elk kwartier moet je de stoomfluit kunnen horen.Blijkt dat hij een beetje in de war is😆 maar goed het fuut fuut hebben we gehoord🤣🤣 we zijn toen via het waterfront gelopen en zagen daar de hele grote cruiseschepen liggen.(red. De holland america line “Westerdam”) we hebben even een broodje en wat drinken gehaald bij de “Subway” en hebben gekeken naar het landen en opstijgen van de watervliegtuigen. Erg leuk .

We lopen weer naar boven(waar Marije al zoveel last van haar benen heeft🤪) en daar staat het monument van de olympische spelen, hier is het vuur ontstoken van de winter spelen van 2010.

Ook staat hier een prachtig orka standbeeld.

We lopen weer de stad in en pakken daar buslijn 19 naar Stanleypark. Bij het waterfront hadden we nog wat regendruppels maar het klaart  helemaal op en we hadden bijna spijt dat we onze korte broek niet hadden aangedaan. Bij Stanleypark stappen we uit en lopen naar het Vancouver aquarium. Hier hebben we een kaartje gekocht en hebben alles bewonderd , jammer genoeg is er veel veranderd en vonden we het vorige keer leuker. Maar goed ,we hadden weer een leuk uitje!

Na het aquarium gingen we al wandelend Stanleypark verder ontdekken en zijn we op zoek gegaan naar de totempalen.

Heel mooi.

Onze wandeling vervolgd door Stanley park, de kids hebben heerlijk langs het water gelopen, En stenen en schelpen gevonden.

We kwamen nog langs een waterpark waar Leon en Marije ook wel graag in wilden spelen, maar we hadden geen handdoek en zwemkleding bij ons, helaas. Ze hadden wel een kids dryer(een grote droogmachine voor kinderen)🤣 toch maar niet gedaan.

Leon wilde graag dieper het park in om dieren te spotten. We hebben 2 zwarte eekhoorns gezien. En even later nog een wasbeer.

We zijn weer met het zelfde vervoer van de heenreis terug naar het hotel gegaan. In de stad nog even een pizza punt gehaald.

Kids even lekker in bad geweest.