Vrijdag 19 Juli

19 juli 2019 - Coombs, Canada

We rijden vanaf de camping nadat we onze sud hebben geloosd.

Eerst naar de winkel die goats on the roof heet. Jawel hier grazen letterlijk de geiten op het dak. Het is een amusant gezicht als de bokken op het dak ook nog eens beginnen te vechten en hollen over het dak. Leon en Marije vinden het geweldig! In de winkel verkopen ze allerlei buitenlandse productende prijzen worden aangegeven en daarnaast het vlaggetje van het land waar het vandaan komt. Het is een zeer toeristische trekpleister en naast dit winkeltje zijn er meerdere kleine winkels gevestigd. Nadat we zijn uitgekeken rijden we via Port Alberni, waar we evn boodschappen doen naar Ulcuelet. We bezoeken eerst het toeristencentrum om te kijken waar de campings zijn. Er worden ons 2 aangeraden de lost shoe of Island west. Patrick kiest voor de 2 e optie. Ok we komen uit bij een pub die Eagle nest heet. Als je zou zeggen dat dit het clubhuis van de hells angels of satudara zou zijn had ik je gelijk gelooft. We lopen naar boven... waar zijn we nu weer terecht gekomen? Lousy bar met bijzondere hippie personen. We moeten volgens de bediening toch beneden bij de office zijn.

Als jullie vroeger wel eens schone schijn hebben gekeken dan zat hier miss Daisy. We treffen een hele dikke vrouw die naar knoflook stinkt🤪

Hellowww! We krijgen op een gele post-it de nummers van de plaatsen mee waar we uit kunnen kiezen. Full hook up of een losse staplaats. Er zijn beneden of een verdieping hoger plaatsen. Ik heb in tussentijd even gespiekt bij het sanitair. No Way dat wij daar naartoe gaan! Douches waar 2 slechte douche gordijntjes voor hangen en geen slot. Er moeten tokens daarvoor gebruikt worden a 4 dollar. Eh we douchen ons wel in de camper. Is ook niet van het hoogste comfort maar is wel schoon. Leon en Marije vinden het ook helemaal niets maar hun standaard ligt nog een beetje hoger dan ons. Geen Wifi dus geen ipad en geen zwembad! Hoe konden we dat nu doen!

Na het eten gaan we een stukje wandelen in de prachtige omgeving. We zien weer een zeearend die plaats neemt in de boom van onze kampeerplek. Een hert die zo maar door het dorp loopt.

Bij onze kampeerplek is een aanlegsteiger voor de vissers er is net een man terug met zn vangst en natuurlijk gaan we even kijken wat de vangst is. De beste man komt uit Seattle en komt hier even voor een jaar zalm inslaan. Hij heeft de grootste soort gevangen chinook zalm. We krijgen een hele uitleg over hoe we kunnen zien of het een wilde zalm is of een gekweekte. In tussen tijd maakt hij de zalmen schoon. Uit 1 maag van de zalm komen 7 squid(pijlinktvisjes) super interessant natuurlijk! We bedanken de man voor zn informatie en lopen zo richting de camper we genieten nog even van de vergezichten en daar valt Leon van een opstap en zn knie open en andere been heel erg geschaafd. Och och wat een pech hij kon dr bijna niet meer van lopen. Bij de camper gauw onze ehbo kit(die we overigens ook zelf hebben meegenomen-zit niet eens in camper🧐) en maken eerst de wond en schaafplekken goed schoon, toen calendulan zalf erop, een zalfgaasje en even snelverband eromheen, hopen dat dit snel geneest...

We kletsen nog even bij het kampvuur van de buren die uit Ontario komen en gaan dan slapen.

1. Nicolette Bleijs:
    22 juli 2019
    Al veel meegemaakt en gezien dus. Ik snap de kinderen wel , een hele dag zonder iPad is toch vreselijk hoe kunnen jullie dat nu doen?? 😂😂
  2. Jannie:
    22 juli 2019
    Hoe gaat het nu met de knie van Leon?
  3. Familie Bleijs:
    22 juli 2019
    Heel goed geneest snel gelukkig😃