Woensdag 24 Juli van Golden naar Banff

24 juli 2019 - Golden, Canada

Vanmorgen worden we wakker en heeft het vannacht behoorlijk geregend! Gisteravond had ik een handwas gedaan en opgehangen aan onze geïnproviseerde was lijn van de boom naar de camper en weer terug naar de boom. Tja onderbroeken raken een keer op, handdoeken zijn op den duur ook niet meer fris. Met goede moed heb ik dan gisteravond met Leon een handwas gedaan. Het leuke van de verhuurder is dat ze witte handdoeken meegeven, heel handig op campgrounds in het bos overigens! Maar goed, vannacht geregend en de was dus top zwaar naar beneden gezakt! De handdoeken liggen voor de helft op de grond  ofwel een deel onder de bosgrond😳. Geen witte maar bruine handdoeken dus nu, nou Leon daar gaan we weer maar alles weer met de hand wassen. Nu proffessioneel in de camper een waslijn gemaakt , de draden lopen kris kras door de camper; familie doorzon op stap!

De tanks weer even geleegd en we kunnen weer! Oja nog even tanken want je weet maar nooit waneer we weer bij een tankstation in de buurt komen, goed voorbereid op pad😉 In Golden is ook een toeristen informatie punt en besluiten daar maar eens even naar binnen te gaan om te zien waar de campings zijn in de rockies. We worden snel aangesproken en de kids krijgen een liniaal met opdruk met beesten die te vinden zijn in de bergen en ze mogen een kaart uitzoeken Super leuk natuurlijk en de dag begint met een lach😃. Als we buitenkomen staat er een politie auto van de rcmp. Leon wil er wel even mee op de foto; Patrick spreekt de beste politieman aan of Leon en Marije even met de auto op de foto mogen.

Die politieman bedenkt zich niet en gooit de deur van zn auto open en vraagt of Leon en Marije wel eens in een politiewagen hebben gezeten: nee mar dat willen ze wel! Marije zit al snel en zelfs het licht en geluid worden aangezet! Hun dag kan niet meer stuk! Dan komt er een 2 e politieman aanlopen en vraagt of ze ook in zijn auto willen, deze heeft een onopvallende wagen bij zich en dat willen ze natuurlijk ook wel. Een dikke stoere blauwe bak met zelfs tralies voor de achter ramen! Leon en Marije vragen natuurlijk even of de politieman al een boef heeft gevangen😉

De politieman vraagt Leon voor de politiewagen te gaan staan en te zwaaien en vraagt Marije goed op te letten of ze Leon ziet verschijnen op het schermpje binnen. Politieofficer Marije heeft Leon gelijk door en de sirene van deze auto mag ook even getest🚓. De dag kan niet meer stuk! Ze krijgen alletwee nog een speelgoed batch mee, je had de gezichtjes moeten zien! Inmiddels is het behoorlijk aan het regenen en besluiten verder te gaan. We bedanken de politiemensen hartelijk en Patrick geeft ze nog een patch van de marechaussee, die beste man ook weer blij.

We vervolgen onze rit en komen in Yoho national park hier komen we ook bij een informatiecentrum en Leon en Marije kunnen binnen dino botten opgraven.

We kopen hier een parkpas voor 3 dagen. Dit papiertje moet voor je raam hangen en dit kunnen ze dan controleren bij de ingangen van de parken. We krijgen een papier mee waarop aangegeven wordt waar campings zijn te vinden, super handig. We krijgen hierop ook de dingen aangegeven die we absoluut moeten zien in Yoho national park.

We beginnen te rijden naar Emerald lake, het is er vreselijk toeristisch we parkeren de camper 1,5 km er vandaan langs de weg, de parkeerplaatsen zijn overladen vol en de bussen laten daar alle japanners en chinezen eruit.

Het blijft wat regenachtig maar het is een prachtig meer. Zo helder water! Er stroomt vandaar gelijk een meertje verder en daar zit behoorlijk wat kracht achter. Mooi om te zien! Als we daar vandaan komen steekt er nog een zwarte beer over, als we een beetje in de buurt komen is de beer al door de bossen vertrokken helaas...

We rijden verder naar de Takakkaw Falls( ja ik moest het ook even weeer opzoeken) Er werdt vooraan de weg al aangegeven dat het niet verstandig is om hier met je sleurhut naar boven te gaan. De camper werdt hierbij dus niet genoemd. We komen een touring bus tegen en denken als die het kan kunnen wij het ook! Zo rijden we door en het is behoorlijk heuvelig. Dan komen we bij een  berg die we opmoeten. Met een stijle helling(spannend!!!) en een haarspeldbocht( we moeten een keer steken) en we op dat moment er  achter komen dat een automaat wel heul handig is in de bergen! Man, man, wat een klim maar we komen er! Een prachtige waterval valt neer van een behoorlijke hoogte! Ook hier miezert het, jammer!

We rijden weer terug naar Highway 1 en rijden naar Banff. We slaan Lake louise over. We hebben van meerdere personen gehoord dat je minimaal om 6 uur ‘ s ochtends moet zijn om daar maar terecht te komen. Het is het ons niet waard want er zijn nog een heleboel meer mooie meren. We rijden naar Banff en zijn opzoek naar het visitors centre aldaar want we hebben toch weer een plekje nodig voor de nacht!

Op deze plek komt ook de trein”rocky mountaineer” aan. Er zitten genoeg mensen in de lounge met koffers.

We spreken een dame aan de balie en die zegt dat er vanmiddag om 14.00 nog 9 plaatsen beschikbaar zijn op een enorme camping ⛺️(À 618 plaatsen😉). Hmm 9 plaatsen 14.00 uur en het is nu 17.00 uur..zal wel geen plaats meer zijn.. We gaan vol goede moed op stap. Als we aankomen staat er al een hele wachtrij we houden stug vol, gewoon aansluiten. Als we in de wachtrij staan, genieten we van de eekhoorn en grondeekhoorns. En dan zijn we aan de beurt. Er is nog precies 1 plaatsje vrij😅.

Ondanks dat het een grote camping is, zien we het niet verder terug, heerlijk in het bos. We zien hier witte eekhoorns!

We besluiten om snel even te eten en dan met de shuttle bus naar Banff te gaan.

Heel handig, deze shuttlebus komt ook halverwege de camping.

We rijden langs veel hotels om daar mensen mee te nemen naar beneden. We stappen uit in het centrum en lopen door de hoofdstraat  en bekijken her en der wat winkels. Leon en Marije vinden het niks en worden moe. We nemen de eerst volgende bus weer naar de camping.

We komen nog langs camping Tunnel Mountain village 2 wij staan op camping Tunnel Mountain village 1. Midden op de camping 2 en naast de camping staat een hele groep herten, heel veel en heel appart om te zien zo tussen de caravans en campers.

Terug naar onze camping en lekker naar bed.