Camping en omgeving.

11 juli 2020 - Châtillon, Frankrijk

Vanochtend het bestelde brood gehaald ja deux baguettes en trois croissants. Lekker smullen. Het is 20 graden en Marije wil wel plonsen in het zwembad. Ik zeg: het is nog niet warm genoeg, dat snapte ze niet want de zon schijnt toch?

We pakken de auto in, als het warm wordt de zwemkleding mee en een tas om te picknicken onderweg.

We wilden eerst naar lac du chalain maar daar werdt  parkeergeld gevraagd. Nu is dat niet zo erg, maar het was nu niet echt warm om te plonsen, dus besluiten we eerst naar de cascades du herisson te gaan. Of te wel naar de watervallen. Eenmaal aangekomen op plaats van bestemming is het hier best druk. We besluiten te gaan wandelen naar boven naar de watervallen. Wat er precies te zien is , is altijd even afwachten. We gaan dr veur.

Het is best wel her en der een klim en hebben al snel het zweet los. maar de omgeving is prachtig. Na de zoveelste klim omhoog houdt Marije het voor gezien; Ik heb geen zin meer mama ik wil plonsen. We besluiten dan ook om weer naar beneden te gaan. Soms is het naar beneden gaan op een berg wel net zo zwaar als naar boven. Wetende dat er natuurlijke trappen zijn gemaakt van boomstammen en schuine gedeelten met kleine kiezelsteentjes waar je zo naar beneden kan roetsjen. Op passen geblazen, kleine stapjes en goed voor je kijken.

Het wordt wel steeds drukker en afstand houden blijkt ook steeds moeilijker. Weg hier.

In de auto en op naar de camping en daar gaan we lekker plonsen. Dit is nu echt vakantie, heerlijk!

Na het zwembad nog even boodschappen gedaan bij de lidl, jawel met onze mondkapjes en dan gauw terug naar de camping.

Het is alweer 19.00 en we hebben nog niet gegeten. Lekker Franse stijl we raken al aardig ingeburgerd🤪.

We praten nog even met de buren, ook drenthen uit Drouwen. Zij zijn met de camper op stap en gisteren hadden ze bijna geen camper meer. We dachten al wat doet de accu voor die camper. Maar die bleek aan de kook te zijn geraakt. Ze dachten de hele tijd wat ruiken we toch? Dit bleek uiteindelijk hun accu te zijn. Die hebben weer geluk gehad want dit was de interne accu te zijn onder hun bed.

Zo en nu dan echt eten maken risotto.

Nog even op de wifi en het is maar zo 22.15 uur. De dag is alweer voorbij.

1. Minela:
    11 juli 2020
    Ervaring rijker en kan je dat ook ✔
    Heel veel plezier nog en neem mooi weer mee naar Nederland. Anders mag je niet terug komen😚
  2. Nicolette Bleijs:
    12 juli 2020
    Terwijl ik dit lees hoor ik Marije mopperen , hoe kun je het bedenken wandelen met zulk mooi weer ☀️☀️
  3. Familie Bleijs:
    12 juli 2020