Bastonge/Bastenaken

30 april 2022 - Heiderscheidergrund, Luxemburg

Vannacht om half 2 werden we wakker van de Harley Davidson club die was neergestreken op de camping naast ons. We zagen ze gisteren al staan bij het kleine café hier op de hoek en de motoren op de camping. Maar vannacht dachten ze opeens dat ze het gas moesten los trekken. Wat een knalpijpen! En wat een stijl om de camping te wekken. Want het geluid klinkt wel even door. Daarna gelukkig weer in slaap gevallen.

Vanmorgen bij de tent aangerommeld het waaide iets meer dus de luifel ook nog even wat vaster gezet. Toen iedereen gedoucht was en de afwas was gedaan hebben we besloten naar Bastogne te gaan.

Is naar het jet mardisson memorial.

Mardasson memorialMardasson memorialMardasson memorialMemorialMemorialAfgraving

Memorial
Een indrukwekkend monument wat flink in de steigers stond. Maar we konden naar boven en eenmaal boven een heel mooi uitzicht.

Daarbij was ook een museum maar die hebben we niet bezocht. Voor het museum stonden kunstwerken die gemaakt waren op stukken steen van de Berlijnse muur en nog wat geschilderde trabantjes.

Kunst op stukken Berlijnse muur
 Kunst op stuk berlijnse muurOude trabantKunst op stuk Berlijnse muur

Kunst op stuk berlijnse muur
 We hebben daarna de auto geparkeerd in Bastogne en hebben de winkelstraat verkend. Een leuk centrum met bijvoorbeeld een restaurant in een treinstel. Leuke fonteinen en oude kerken.

MemorialBastogneKerk BastongeIn de straat BastongeTreinstel restaurantEen restaurant in een treinstel midden in de straten van BastongeBastogneLeuke fonteinen

Leuke winkeltjes!

Daarna even carrefour ingedoken voor wat boodschappen. Hier lag gewoon vers glutenvrij brood!

Terug bij de camping al vrij snel aan het eten begonnen.

Het eten van vanavond

Roerbakgroentes en rijst.
Leon nog even de hengel uitgegooid en toen weer slapen. Hopelijk een rustige nacht want we zagen het café al weer vol zitten🤦🏻‍♀️

Groeten!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade