Next day

29 april 2022 - Heiderscheidergrund, Luxemburg

Afgelopen nacht goed voorbereid het bed ingedoken. Vannacht dan ook geen last van kou gehad.

Vannacht veel laagjes
Vanmorgen was het bewolkt en hebben we ontbeten in de tent. Het werd daarna beter weer en Leon en Patrick hebben een visvergunning gehaald. Er kwam een smile van oor tot oor bij Leon. Eindelijk!Een visvergunning en gaanO yesss!

Forel
Hij heeft de hele dag gevist, kon er geen genoeg van krijgen. Hij werd geholpen door de buurjongen Wout die er verstand van had. We hebben nog een nieuw spinnertje gehaald ,want die we hadden was voor snoeken. En hier gaan we voor de forel. Na het monteren van het nieuwe spinnertje had Leon vrijwel gelijk beet. Ik heb beet! Ik heb beet!!! Ik denk dat de hele camping het heeft gehoord, want Wout was even aan het eten maar stond ook gelijk naast hem. Wat een spanning en sensatie! Hij had wat gevangen!!

In tussentijd hadden Marije en ik ons omgekleed om met de mountainbike op stap te gaan.Even naar het volgende dorp fietsen, helaas zijn de mountainbike routes om dit plaatsje heen te zwaar en op aanraden van de campingbaas zijn we via een fiets/wandelpad die kant op gefietst. Een mooie route langs de rivier.

De meidenEsch sur sûreSmile!Mooie omgeving!Grote stenen

Nadat we terug waren, wilde Marije natuurlijk ook even gooien. Ja je raad het al in de 🌳🙊oeps! We kregen het snel er weer uit gelukkig en de vraag is of dit wel verstandige keuze is om Marije een hengel te laten vasthouden en te gooien met die spinner. Maar oefening baart kunst en ze kreeg het nog redelijk onder de knie ook.

Rond half 5 even naar de winkel om wat eten te halen, maar daar hadden ze eigenlijk geen tijd voor. Ze wilden vissen!

Toen we de camping opreden begon het te regenen.O jee! Snel de luifel opgezet Dan konden we daaronder het eten maken. Leon is een echte visser gewoon doorgaan vissen in de regen. Halverwege het eten maar weer van de tafel. Ze hadden het veelste druk! Tot 21.00 uur zijn ze buiten geweest te vissen. toen werdt het echt te donker.

O jee!Een echte visser gaat gewoon door😉De luifel eraan en droog kokenKokkieSamen vissen op de volgende campingDe buurjongen Wout heeft er ook 1!O o madame ook besmet!Prachtige omgeving om te vissen

Nog even op de andere camping naast ons wezen vissen want tot zover liep de vergunning.

Nu goed ingepakt hun bedje weer opgezocht, tot morgen!

1. Nicolette Bleijs:
    30 april 2022
    Forel toch maar terug gegooid. ?