Its a beautiful day, the sun is shiningđŸŽ¶

28 april 2022 - Heiderscheidergrund, Luxemburg

Zo verschrikkelijk koud de nacht was, zo mooi was vandaag de dag! Echt ‘s nachts eruit om nog een laag aan te doen en de sokken aan brrr. Maar goed we hebben in ieder geval kunnen slapen. Bij het opstaan stond de zon ons toe te lachen’ ik warm jullie wel even op in no time’

Korte broek
Ja echt we konden de korte broek er vandaag bij aan.

Tafeltennis
‘s ochtends lekker bij de tent en even een potje tafeltennissen. Het is wel geen padel maar we waren even actief bezig.

’s middags besloten om naar het  dorp esch sur sĂ»re te gaan even verderop. We gingen eerst nog even bij de stuwdam kijken en daarna naar de ruĂŻne van een kasteel wat de oudste is van het Groot Hertogdom.

Stuwdam

Stuwdam
Leon hoefde niet zo nodig over de dam te lopen hij vond het spannend. Op naar het dorp. Erg leuk! Je kan er meerdere rondwandelingen doen.
En de ruĂŻnes gratis bezoeken.

Esch sur Sûre

HondVond ik leukđŸ€Ș

Nice viewEsch sur sûreRuïneViewBrug

Wandeling
De wandeling ging nog een stukje door het bos met een watervalletje. Water =kids blij.

Watervalletje

Dam bouwenDam bouwen!

Watervalletje

Mos
Even een klimmetje naar boven en kwamen toen bij de ruĂŻnes uit.

RuĂŻneBeeld

Een voetstap
Vooral in het voetspoor blijven lopen.

Doorkijk
Daarna gingen de kids en ik de ruĂŻne beklimmen.Prachtig uitzicht maar ook erg hoog!

UitkijkVlag

Trap
Een behoorlijk steile trap de mannen zijn beneden gebleven, de vrouwen gingen ervoorđŸ’ȘđŸ».

Titel
Boven aanzicht op de aangeplante naam van het dorp.

HagedisHagedis

Kiekeboe! Daar zagen we nog een klein hagedisje.🩎

Mijn lieve meisje

View
Daarna volgde de trap naar beneden.

Pinksterbloemen?Bende van ellende
Eenmaal beneden had de bende van ellende geen zin meer om verder te gaan. Leon had zn voet verzwikt.🙃BetaalsysteemEven naar Ettelbruck gereden even een supermarkt ingedoken voor een lekker broodje. Hier hadden ze een nieuw betaalsysteem geen geld meer aan de caissiùre geven maar in de automaat. Je krijgt gelijk je wisselgeld in de bak. Dit systeem hangt na de caissiùre onder de lopende band. VerkoelingEn daarna even afkoelen in de rivier, heel erg afkoelen want het was natuurlijk ijskoud maar ja, hoe vaak je ze ook waarschuwt ;ze moeten het zelf ervaren.

Hier nog droog
Wat ze ook zelf moeten ervaren dat de stenen in het water glad zijn en dat je er af  kunt glijden. Wel ja een nat pak! Leon kon zich weer omkleden.

Samen vissen

Daarna met de buurjongen nog even hele kleine visjes gevist. Een kopvoorntje en een grondeltje. Genieten voor ze.

Afwassen in de ☀

Er werd weer gekookt door Marije en de dames hebben daarna de afwas gedaan in het zonnetje.

Pollen

Er zitten op dit moment heel veel pollen in de lucht. Auto geel, tent geel, kar geel.

Als de zon eenmaal achter de bomen verdwijnt, daalt de temperatuur gelijk en moeten we ons verkleden, en weer bij het kacheltje gaan zitten. Ik zeg een lekker bakkie thee en gebreide sokken aan, we bereiden ons voor op weer een koud nachtje!

ps. Er wordt af en toe ook een filmpje gepost ook met vlogs van MarijeđŸ€Ș. Ga naar boven en check daar de videos, helaas kan ik het niet plaatsen in de blog.

1. Nicolette Bleijs:
    28 april 2022
    Wat is Luxemburg mooi he ? Jammer dat de nachten zo koud zijn .
    Veel plezier nog 😘😘