Randonnée

27 april 2022 - Heiderscheidergrund, Luxemburg

Vanmiddag besloten een rondje rond de camping te doen, met de nieuwe app kamoot op stap.

Een rondje aan de wandel

Heerlijk weer erbij, jas uit, trui uit het werd steeds warmer en zeker als je moet klimmen.

Komen we een visser tegen, beet!
Eerst door een dorpje daar kwamen we een visser tegen, had nog beet ook!

Toen waren we even het spoor biester maar het kwam goed, we dachten daar hebben we het gekloot met kamoot🤪,heel gek  we moesten achter een huis naar boven klimmen. Eenmaal boven hadden we een mooi uitzicht en zagen we in de verte onze tent.

Goed kijken zie je onze tent

Uitzicht
Een heerlijk stuk waar we uiteindelijk weer bij de sûre de rivier uitkwamen.

Door een stukje weiland naar het water, ik dacht een leuke picknickplek…Totdat Marije oog in oog stond met een slang/adder. Aaaaaaaaah een slang Marije gilde het uit ,onze Freek Vonk besloot met zn zus weg te vluchten en ik was natuurlijk alleen maar nieuwsschierig! Zag nog in een flits iets groens kronkelen. Helaas te snel en weg.🐍

Water trekt altijd
Oef dat was een te hoog spanningsmoment voor Marije maar goed we moesten door.Mooie omgevingPloatieNiceBekenden
De klim weer naar boven..Klimmen
Boven vonden we 2 hutjes ze pasten er net in.Hé hutjes!

Friends
De kids waren het gelukkig nog niet zat, goede aanschaf van goed zittende bergschoenen doet wonderen.🤪

In de rivier
Toen we beneden kwamen, waren we op de buurcamping beland. Nog een klein stukje en dan hadden we de ronde voltooid!De rondeAlle eendjes..GenietenLekker spelletje spelen

Eenmaal op de camping kon er gechilled worden. Heerlijk even een spel spelen en de eenden werden gevoerd. Ook met je laarzen aan door het water is favoriet, na meerdere waarschuwingen had Leon opeens hoog water, kletspoot, het water kon hij uit zn laars schenken de sokken en broek strontnat. Ah gelukkig schijnt de zon!

Een drankje
Drankje erbij ,proost W.A.🤴! Even naar de winkel, het is Marije haar kookbeurt en moet de spulletjes halen. Wat ze wilde eten wist ze gisteren al, daar gaat ze voor.

De kok van vandaag
Patrick en Leon spelen in tussentijd een potje Stratego.

Stratego
Etenstijd!

Eten
Na het eten doen de heren de afwas.
De hele dag lopen over de camping vissers. Of met een vliegvishengel of werphengel, kids vinden het reuze interessant! Wat een geluk hebben ze al ze samen ook even een forel er uit mogen halen.Mogen mee vissenHij mocht een forel vasthoudenOok vast houden
Een prachtige dag weer!