Vervolg Zondag 21 Juli.

21 juli 2019 - Capilano River, Canada

Nadat we bij de boot zijn aangekomen, is het erg druk. Of we hebben geluk dat we met de boot van 18.15 meekunnen of we hebben pech en kunnen pas met de boot van 20.30 mee. We gaan in rij 27 staan en wachten netjes op onze beurd. We vermaken ons prima we slenteren wat door de winkeltjes en Leon en Marije vinden al snel de speeltuin. Het is ongekend hoe snel ze contact leggen met andere kinderen uit een ander land. Ze hebben de dikste schik om net woord worstje. De boot van 18.15 komt aan en de passagiers worden verzocht in hun vervoersmiddel plaats te nemen. Er staat van alles wat coole motoren, super lange combinaties auto caravan , mega campers auto’s met kano’s op het dak gebonden die voor en achter weet ik hoeveel uitsteken het kan allemaal😃. Fietsen worden ook niet achterop geplaatst maar voorop.

Maar goed we mogen oprijden zullen we geluk hebben?

Net als we aan de beurd zijn wordt er een pion voor de camper geplaatst. Tja hadden we maar moeten reserveren.🧐 helaas pindaboter.

Nou we staan voor in de rij voor de volgende boot dat kan dan toch niet meer mis gaan.

In tussen tijd hebben we de maaltijd voor de avond al even gekookt, super handig zo’n camper! En natuurlijk opgegeten.

Wachten duurt lang maar we mogen uiteindelijk op de boot van 20.30 uur. Precies on 20.30 uur vertrekt de boot met een geweldige toeter van land. Ondanks dat we laat vertrekken is dit misschien wel de mooiste tocht. Wauw wat een prachtige vaart! De zon zakt onder , wat een plaatje! Wat we niet helemaal in berekend hadden dat deze vaart nog dik 1,5 gaat duren. We realiseren dat we heel laat aan wal komen en nog geen camping hebben geboekt. Dat wordt spannend het wordt al donker. Op de boot spreken we nog een vrouw die met haar gehandicapte zoon naar haar dochter op het vaste land gaat. Zij gaan daar staan op de oprit en weten dus zeker dat ze voor vannacht een plekje hebben🤪. Ze raad ons aan evt. Onder de capilano bridge te kijken want daar is ook een campground.

De kids worden ondertussen erg moe het huilen staat hun nader dan het lachen.

Er wordt omgeroepen op de boot dat iedereen naar zijn voertuig moet gaan. Als Leon en Marije in de camper zijn zeggen we dat ze maar moeten gaan slapen.( natuurlijk in de gordel😉) Marije valt gelijk in slaap. Leon vind het donker veelste  spannend en blijft wakker, want stel je voor dat je wild kan spotten🤣.We rijden naar de bekende RV campground onder de brug als we er heen rijden komt in 1 straat de wietlucht tegemoet. Maar op de camping valt het alles mee en er is nog plek🎉een hele zorg minder. We planten ons tussen de andere campers en gaan slapen