Zaterdag 20 Juli

20 juli 2019 - Ucluelet, Canada

We worden wakker en kijken(bijna) uit over een prachtige inham.

We douchen even en besluiten eerst lighthousloop te lopen. We ontbijten daar eerst even op de parkeerplaats en doen onze bergschoenen aan. Het is namelijk echt geen vlak pad. Het wordt al lekker warm en schieten onze korte broek ook nog even aan.

We beginnen te lopen en al gauw komen we bij de prachtige vergezichten over de Grote Oceaan. Vanaf hier zou je walvissen kunnen zien maar helaas we zien ze niet.

We komen bij een info punt van het onderzoeks centrum van de walvissen. We kunnen een heus skelet van een orka in elkaar zetten!

Gelukkig zijn alle rugwervels genummerd, het zijn er nogal wat.

Ook leren hoe de orka’s met elkaar communiceren met hun kaken. Ee wordt doormiddel van een ijzeren kleerhanger met 2 chinille draadjes en door je vingers in je oren te doen en mw. Een trilling doorgeeft aan de kleerhanger en dan voel je het dus in je kaak trillen. Ook leren we dat er 2 kaakmodellen zijn met scherpe tanden en een ander soort met een soort van kiezen. De 1 eet zalm de ander haaien en zeeleeuwen. De orka met tanden voor zalm hebben ook een zachtere kaak.

Het is erg leuk om te zien hoe patrick en de kinderen bezig zijn de orka in elkaar te puzzelen. Zijn wel zware botten mam!

We lopen verder over de ‘trail’ en komen bij een vuurtoren, die ziet er wel heel anders uit als thuis!

We lopen het pad af en zijn 3 kilometer verder, geweldig pad! Er zijn hier nog zoveel prachtige wandelpaden maar die bewaren we maar voor ‘next time’😉

We besluiten naar Tofino te rijden daar willen we met een walvistour mee. Als we in Tofino aankomen is het er vreselijk druk!Nergens mogen we de RV parkeren en besluiten maar terug te rijden naar de ‘visititors centre’ om te vragen waar nog parkeerplaatsen zijn, want deze konden we nu eenmaal niet vinden. Als We aangeven adat we een walvistour willen doen, geeft ze aan dat ze vanuit daar ook een boeking kunnen doen en ze belt in het rond of er ergens nog plek is. Alles blijkt vol geboekt, wat een teleurstelling! Morgen wel weer maar ja we wilden dan eigenlijk naar het vaste land. We mogen evt dan de camper daar laten staan en met een shuttle bus naar Tofino te gaan. We laten het er eerst er bij zitten.

Teleurgesteld gaan we het nog proberen bij het visitors centre van Ucluelet of daar misschien nog een aanbieder zit die niet ‘full’ is . Ook daar kunnen we niet terecht. We besluiten even naar het strand te gaan. Het was heerlijk! Leon en Marije lekker in de golven gesprongen.

Maar goed zullen we dan naar Nanaimo gaan en daar de overtocht maken naar het vaste land? Ik had er zo naar uitgekeken om een walvistour te gaan doen!

We besluiten toch nog 1 dag te blijven.. en we boeken een walvistour om 8.30 de volgende dag. En de tour zal ongeveer 3 uur duren. Yessss! We gaan toch nog.

We zoeken de camping de Lost shoe(hoe bedenk je het) Bij de ingang hangen dan ook schoenen 1 van een paar😉. We rijden het terrein op , op zoek maar de office.  Daar komt Glenn aangelopen en vraagt; Did you phoned? O nee is deze ook full? Nou zegt hij loop maar even mee.. We worden naar beneden begeleid en daar is nog een plaatsje. We lopen terug en worden uitgenodigd in z’n office. Een stacaravan. Nog even terugkomend op schone schijn; deze man lijkt dus op Onslow🤣 het is een vreselijk vieze caravan en je had dat bed niet willen zien. O, o als deze beste man daarin slaapt.. ieeeeew

Nee hij rookte niet maar de drankfles stond klaar. Griebels ,je maakt wat mee! Maar goed we hebben weer een plekje voor de nacht. Hij verteld ons even tussen neus en lippen door dat er een motorclub vanavond zal plaats nemen naast ons. Haha dat wordt weer gezellig! Ja zegt hij deze mensen dragen geen helm maar hebben een tulband op.

En ja hoor, tegen zevenen komt het geronk eraan! Een motorclub met hindoestanen. We bescheuren ons om hun taaltje en zeker hun muziek, alsof de buikdansers zo hun tent uitkomen, maar nee er zijn geen vrouwlui bij.

We eten een bord spaghetti en spelen nog een spelletje Trinominos. We zien nog een slang(helaas geen bewijs) en gaan op tijd slapen.